مافیا زودیاک
سناریو زودیاک در بازی مافیا

سناریو زودیاک بازی مافیا

دارای 16 کارت:
  • 3 کارت مافیا (آل کاپون، بمب گذار، شعبده باز)
  • 8 کارت شهروند (کارآگاه، دکتر، حرفه‌ای، تفنگدار، محافظ، اوشن، 2 شهروند)
  • 1 کارت مستقل (زودیاک)
  • 2 کارت بی‌نام
  • 2 کارت دوئل (ضربدر و تیک)

توضیح نقش‌های بازی

بازی به صورت 12 الی 14 نفره انجام خواهد شد. گرداننده: یک نفر به عنوان گرداننده و نظم دهنده بازی خواهد بود.

نقش‌های مافیا


آل کاپن (رئیس مافیا)
  • مسئول ترور در شب است.
  • با استعلام کارآگاه هویتش آشکار نخواهد شد.
نقش آل کاپن در مافیا
نقش بمب ساز در مافیا
بمب گذار
  • یک بار قادر خواهد بود بمب را جلوی یک بازیکن قرار دهد و یک کد خنثی سازی از بین اعداد 1 تا 4 انتخاب کرده و به گرداننده اعلام کند.
  • در صورتی که بازیکن انتخاب شده عدد را درست حدس بزند، بمب خنثی شده و در غیر این صورت بازیکن از بازی خارج خواهد شد.
شعبده باز
  • هر شب مخی‌تواند قابلیت‌های یک بازیکن را برای یک شبانه‌روز از او بگیرد.
  • انتخاب یک بازیکن به صورت دو شب متوالی ممکن نخواهد بود.
  • در صورتی که شعبده باز صاحب اسلحه را انتخاب کند، در روز بعد تیرش مشقی خواهد شد.

نقش‌های مستقل


زودیاک
  • یک نقش مستقل بوده و برای این که بتواند به تنهایی برنده شود تلاش خواهد کرد.
  • در شب‌های زوج می‌تواند به شهروند و مافیا شلیک کند.
  • در روزهای فرد قادر به نوشتن اعلامیه برای شهر خواهد بود.
تبصره: مانند سایر نقش‌ها (به غیر از تیر شب) و شلیک خود به محافظ، از بازی خارج خواهد شد.

نقش‌های شهروندی


کارآگاه
  • وظیفه کارآگاه استعلام نقش سایر افراد حاصز در بازی و کشف هویت مافیاها است.
  • کارآگاه باید بدون افشای نقش خود در روند تحقیقات شهری تاثیر گذار بوده و به شناساسس تیم مافیایی کمک کند.
  • هویت آل کاپن همواره مخفی خواهد بود.
پزشک
  • هر شب باید حدس بزند چه کسی ممکن است از سوی تیم مافیا مورد سوء قصد قرار گرفته و آن شخص را نجات می‌دهد.
  • در تمام بازی تنها یکبار قادر به نجات جان خود خواهد بود.
حرفه‌ای
  • تنها فرد از اعضا تیم مافیا شمرده می‌شود که در شب می‌تواند دو تیر شلیک کند.
  • اگر تیر به اعضا غیر مافیایی، شهروند یا زودیاک، خودش مجبور به ترک بازی خواهد بود (زودیاک با تیر حرفه‌ای کشته نخواهد شد).
تفنگدار
  • نقش تفنگدار در طول بازی قادر خواهد بود 2 تفنگ با تیر مشقی و یک تفنگ با تیر جنگی به صورت مخفیانه به سایر بازیکنان بدهد.
  • بازیکنی که با تیر جنگی هدف قرار داده شود، از بازی خارج خواهد شد.
محافظ
  • در زمان بمب گذاری و در خواب نیمروزی تصمیم می‌گیرد تا با حدس کد خنثی سازی به جای فرد بمب گذاری شده، شانس خود را برای نجات فرد امتحان کند.
  • در صورتی که حدس محافظ درست باشد، هر دو فرد در بازی باقی خواهند ماند.
  • در صورتی که فرد بمب گذاری شده خود محافظ باشد، کد درست را از گرداننده بازی دریافت خواهد کرد.
تبصره: محافظ توسط تیر زودیاک خارج نخواهد شد و خود زودیاک خارج می‌شود.
اوشن
  • می‌تواند دو شهروند را در هر شب به صورت یک به یک بیدار کره و در صورت حدس درست نقش شهروندی، با او به مشورت در مورد بازی بپردازد.
  • اوشن و فرد بیدار شده حق صحبت در مورد نقش‌های خود با یکدیگر را ندارند.
  • در صورتی که حدس اوشن برای تشخیص شهروندان اشتباه باشد، در روز بعدی از بازی خارج خواهد شد.
شهروند ساده
  • وظیفه استدلال شناسایی و تاثیر گذاری بر سایر شهروندان برای خارج کردن مافیا را برعهده دارد.
شرط پیروی مافیا: برابری تعداد افراد مافیا و شهروند (به عنوان مثال در بازی دو شهروند و دو مافیا باقی بمانند) و نبود زودیاک در بازی شرط پیروزی شهروند: حذف تمام افراد مافیا و نبود زودیاک در شهر
شرط پیروزی زودیاک: رسیدن به سه نفر آخر و توافق با یکی از طرفین در بازی
ارسال نظر




© 2024 Powered by ClickEMS RSco